Turizm Sektörü İçin E-Ticaret

E-ticarette yoğun rekabetin yaşandığı, sürekli yeni katılımcıların eklendiği sektörlerden biri de turizm. Turizm alanındaki e-ticaret sitelerinin başarılı olabilmeleri için fark yaratmaları, marka olmaları gerekiyor. Bu zorlu süreçte nelere dikkat edilmesi gerektiğini inceleyelim.

MÜŞTERİ BEKLENTİLERİ FARKLILIK GÖSTERİYOR!

B2C açılımı ile Business To Customer (firmadan müşteriye) veya B2B Business To Business (firmadan firmaya) olarak müşteriler gruplandırılmaktadır.

Son kullanıcı ve firmaların beklentileri arasında büyük farklar vardır. Bu farklar işin tüm bölümlerinde gözlemlenebilir. Tasarım, müşteri hizmetleri, kargolama, ödeme seçenekleri gibi birçok alanda müşterilerin ve firmaların beklentileri, hassasiyetleri değişebilmektedir. Son kullanıcıların memnun olduğu bir sistem firmaların hoşuna gitmeyebilir. Bunun tam tersi de mümkündür. Firmalarla sorunsuz şekilde çalışılıyorken son kullanıcının memnuniyeti sağlanamayabilir.

Her iki müşteri grubuna sahip e-ticaret siteleri iki tarafın da ayrı beklentileri olduğunu unutmamalı ve mümkün olduğu kadar müşteri grubuna yönelik çalışma yapmalıdır. Kalıcı başarı için hem son kullanıcı hem de diğer firmaların memnuniyetini sağlanmalıdır.

E-ticaret sitesi henüz kurulum aşamasındayken müşteri grupları için ne gibi ayrımların yapılacağı; altyapı, tasarım, fiyatlandırma, ödeme seçenekleri gibi tüm detaylar düşünerek planlanmalıdır.

BAŞARINIZ BİRAZ DA TASARIMA BAĞLI!

E-ticaret sitelerinde tasarım başarıda veya başarısızlıkta büyük pay sahibidir! Rekabetin yoğun olduğu turizm sektöründe hem markalaşmak hem de rakiplerin arasından sıyrılmak için ayırt edici bir tasarım şart. Rezervasyon, tarihler, seçenekler derken siteye eklenmesi gereken birçok buton söz konusu olacaktır. İyi bir tasarımla gerekli tüm butonlar karmaşık bir görünüm oluşturmadan, kullanıcı dostu bir yapıda eklenebilir.

PLANLAMASIZ OLMAZ!

E-ticarette en önemli noktalardan biri de planlamadır. Ürün, hizmet tüketiciye sunulan her ne ise bunun müşteriye nasıl ulaşacağı, ulaşırken dikkat edilmesi gereken süreçler ve bunların maliyetleri hesaplanmalıdır. Planlama ürün veya hizmet son kullanıcıya ulaştıktan sonra da bitmemektedir. Müşterinin herhangi nedenden dolay alışverişten memnun kalmama olasılığı mevcuttur. Bu aşamanın yönetimi de bir plan dahilinde olmalıdır.

Müşteriler, çalışılan firmalar prosedürlerin içeriği kadar firmanın kendisinin belirlemiş olduğu kurallara uyup uymamasını da değerlendirir. Bu  tür maddeler özellikle marka oluşturabilmek için önemlidir.

Planlamanın e-ticaret sitesinin kuruluş aşamasında yapılması işler yoğunlaştıktan sonra ortaya çıkacak problemlerin de önünü kesecektir.

İHTİYAÇLARINIZA GÖRE SEÇİMLER YAPIN

E-ticaret sitelerinde entegrasyon sistemleri yoğun olarak kullanılır. Siz de sitenizdeki belli adımları entegrasyon ile çözmek isteyebilirsiniz. Önemli olan, firmanızın yaptıracağınız entegrasyon çalışmasına ihtiyaç duyup duymadığıdır. Hep bu kriter göz önünde bulundurarak seçimler yapılmalıdır. Entegrasyon sistemleri öncelikle maliyetli gibi gözükse de uzun vadede tasarruf sağlayacaktır.

TURİZM SEKTÖRÜ İÇİN E-TİCARET ÖNERİLERİ

  • Çoklu dil seçenekleri turizm siteleri için son derece önemlidir. Yeterli dil seçeneği sunulduğundan, bir dilde yapılan duyurunun diğer dillere de çevrildiğinden emin olmak gereklidir.
  • Yabancı turistler için kültürel hassasiyetlere son derece dikkat edilmelidir. Müşteri hizmetlerinizin veya sosyal medya ekibinizin yapacağı bir hata sizi oldukça uğraştırabilir.
  • Kullanıcıların sitede kolayca gezebildiğinden, rezervasyon yapabildiğinden emin olunmalıdır. Bu test sadece bilgisayarlardan değil çeşitli akıllı telefonlardan ve tabletlerden de yapılmalıdır.
  • Rezervasyon, sorgulama için kullanılacak alan birçok teknik detayı da bünyesinde bulundurmaktadır. Örneğin belirli bir adetten sonra rezervasyon kabul etmeme, birçok dili destekleme, ödemelerin alınması, ön rezervasyonlar gibi birçok detay aynı anda çalışabilmelidir. Bu da oldukça kaliteli bir altyapı gerekliliğini işaret etmektedir.
  • Ödeme seçenekleri ne kadar fazla olursa kullanıcıya o kadar kolaylık sağlanır. Turizm sektörüyle birlikte ödeme işlemleri biraz daha karmaşıklaşmaktadır. Ön rezervazyon, iptal gibi değişkenler de devreye girmektedir. Bu gibi durumların her biri için sitenin politikası belirlenmeli ve kullanıcılarla paylaşılmalıdır.
  • Tüketiciler aldatıcı, yanıltıcı fotoğraf ihtimaline karşı son derece dikkatlidir. Bu nedenle mümkün olduğu kadar videolardan da faydalanılmalıdır.
  • Hedef kitlenin rezervasyon yaparken önem verdiği kriterler, sıkça kullanılan filtreler kolay ulaşılabilir konumda olmalıdır.

Bu yazının yayınlanmasında bize katkılarını sunan değerli komşumuz OtelXML ailesine eşekkür ederiz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

'