Girişimcilere İlham Verecek 24 Söz!

Girişimcilik zorlu bir süreçtir. Bu yolculuktaki en büyük ihtiyaçlardan biri de motivasyondur. Girişimci başarısız olsa da, istediği sonucu alamasa da devam edecek enerjiyi kendisinde bulabilmelidir. Girişimciler için faydalı ve ilham verici olacağını düşündüğümüz sözleri bir araya getirdik.

1) Fransız yazar Gustave Flaubert başarıyı tanımlıyor:
 “Başarı bir neticedir, bir amaç değildir.”

2) Çin atasözü “şimdi”nin gücüne değiniyor:
“Bir ağaç dikmek için en iyi zaman 20 sene öncesiydi. İkinci en iyi zaman ise şimdi…”

şimdi

3) Amerikan yazar Napoleon Hill pes etmemenin önemini olabilecek en sade şekilde özetlemiş:
“Pes edenler asla kazanamaz. Kazananlar asla pes etmeyenlerdir.”

4) Dahi bilim adamı Albert Einstein hata yapmanın o kadar da korkulacak bir şey olmadığını söylüyor:
“Hiç hata yapmamış bir insan yeni bir şey denememiş demektir.”

5) Arama motoru devi Google’ın kurucularından Larry Page kalitenin önemine dikkat çekiyor:
“Her zaman beklenenden daha fazlasını sunun.”

6) Çinli filozof Konfüçyüs pazartesi sendromunu yok ediyor:
“Sevdiğin işi yaparsan ömür boyu çalışmazsın.”

7) Alman filozof Albert Schweitzer da “yaptığın işi sevmelisin” diyor:
“Mutluluğun anahtarı başarı değildir. Başarının anahtarı mutluluktur. Yaptığını işi seversen başarılı olursun.”

8) LinkedIn’in kurucularından Reid Hoffman ürününüzü piyasaya sunmak için çok beklemeyin diyor:
“ Eğer ürününüzün ilk versiyonundan utanç duymuyorsanız, ürününüzü çok geç sunmuşsunuzdur.”

9) GoDaddy kurucusu Bob Parsons rakamların önemine dikkat çekiyor ve sade bir şekilde özetliyor:
“Ölçülen, takip edilen iş, gelişir.”

10) Stack Overflow kurucularından Joel Spolsky çalışmanın ve gelişimin önemine değiniyor:
“Ürünümüzü  geliştirmeden geçen her gün boşa gitmiş demektir.”

11) Mashable kurucu CEO’su Pete Cashmore da gelişimin önemine dikkat çekiyor ve gerçekçi bir yorum yapıyor:
“Biz gerçekten kendimizle yarışıyoruz, başkalarının neler yaptığını kontrol edemeyiz.”

12) Walmart kurucusu Sam Walton da bir iş kurarken büyük düşünülmesinin gerekli olduğunu vurguluyor:
“Yüksek beklentiler her şeyin anahtarıdır.”

13) Behance kurucularından Scott Belsky girişimcilerin iyi bir fikirden çok daha fazlasına ihtiyaç duyduğunu belirtiyor:
“Olay, fikirler değil, fikirleri gerçekleştirebilmekle ilgili…”

14) Girişimcilerin aklına birçok iş fikri gelir ve seçim yapmakta zorlanırlar. Bu oldukça olağandır. Omniture kurucularından Josh James seçim yapmayı kolaylaştırıyor:
“Sürekli aklınızı kurcalayan bir fikir bulduğunuzda bu büyük olasılıkla takip edilesi bir fikirdir.”

15) AOL’un kurucularından Steve Case potansiyel girişimcilere tavsiyede bulunuyor:
“Birçok insan bir şeyi neden yapamayacağına odaklanıyor. Nasıl yapabileceğinize odaklanmalısınız.”

motivasyon
16) Yazar, konuşmacı Simon Sinek bir an önce başlamanın çok önemli olduğunu belirtiyor:
“ Büyük düşün. Küçük başla. Hepsinden önemlisi, başla.”

17) Basketbol efsanesi Michael Jordan da denemenin önemli olduğunu düşünenlerden:
“ Başarısızlığı anlayışla karşılarım. Herkes bir şeyde başarısız olur fakat denememeyi kabul edemem.”

18) Eğer bir iş fırsatını kaçırdıysanız İngiliz iş adamı Richard Branson’a kulak verin:
“İş fırsatları otobüs gibidir her zaman bir diğeri gelir.”

19) Amerikan girişimci, yazar ve konuşmacı Jim Rohn alışkanlıkların önemine dikkat çekiyor:
“Motivasyon başlamanızı sağlar, alışkanlıklar ise sürdürebilmenizi…”

20) Dünyaca ünlü İngiliz orkestra şefi Colin R. Davis de başarı ve başarısızlığı çok uzak kavramlar olarak düşünmüyor:
“Başarıya ve başarısızlığa giden yol tam olarak aynıdır.”

21) Amerikan iş adamı Vidal Sassoon da çalışmanın önemine inananlardan:
“Başarının çalışmaktan önce geldiği tek yer sözlüktür.”

22) Teknoloji devi Microsoft’un kurucularından Bill Gates başarısızlıkların iyi bir eğitim aracı olacağına inanıyor:
“Başarıyı kutlamak iyidir, ama başarısızlıklardan alınacak dersleri unutmamak daha önemlidir.”

23) Alibaba’nın kurucularından Jack Ma müşterilere odaklanılması gerektiğini hatırlatıyor:
“Rakiplerinizi unutun, sadece müşterilerinize odaklanın.”

24) Birçok girişimciye ilham kanyağı olan Steve Jobs girişimcilere farklı düşünmeleri gerektiğini söylüyor:
“Çoğu zaman insanlar, siz onlara gösterene kadar neye ihtiyaç duyduklarını bilmezler.”

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir